Friday 3 February 2017

Tingkatkan Imunisasi Badan


Anda kerap sakit? Pantang ada orang sekeliling yang sakit, pastinya cepat akan berjangkit sama.

Itu tandanya sistem imun badan anda rendah.

Fungsi sistem imunisasi badan adalah untuk menghalang/membunuh patogen2 (kuman, bakteria,virus,kulat) yang masuk ke dalam badan kita. Sistem imun adalah sangat kompleks dan canggih. Ia mengesan pelbagai jenis patogen berbahaya dan membezakannya daripada sel-sel dan tisu-tisu yang sihat.

Sistem pertahanan pertama badan kita adalah kulit, membran mucus, jus gastrik, air mata, peluh dan air liur. Sistem pertahanan badan kedua pula adalah sel darah putih. Sel darah putih bertindak spt tentera untuk membunuh patogen2. Sel darah putih akan di alert oleh interferon bahawa sistem pertahanan badan diceroboh.

Sistem imun lemah disebabkan oleh beberapa faktor iaitu tidak cukup tidur, mengambil makanan yang mengandungi tinggi gula putih, disebabkan stress dan pengambilan ubat-ubatan (antibiotik).

Produk yang sesuai utk tingkatkan imun secara semulajadi ialah Nutriferon yang mana fungsinya meningkatkan interferon dalam badan kita. Interferon berfungsi apabila patogen masuk ke dalam badan, Interferon akan bagi signal pada sel darah putih untuk keluar bekerja membunuh patogen yang masuk.






















Nutriferon terhasil setelah menjalani penyelidikan selama 40 tahun. 200 herba 
diuji, dan akhirnya menemui 4 jenis herba yg bila digabungkan dpt menghasilkan interferon secara semulajadi dlm badan. 4 herba tersebut adalah Biji labu, japanese honey suckle, bunga safflower dan biji plantago.


Manfaat Utama
************

πŸ’™ Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari
Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan system imun tubuh dengan menerahkan system pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells and makrofag.

πŸ’™ Melawan Kanser & Tumor 
Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

πŸ’™Melindungi dari influenza 
Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

πŸ’™ Meringankan Stres & Kelesuan

πŸ’™ Mengurangkan Infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C
Keberkesanan Nutriferon Shaklee dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B & C.

πŸ’™ Mengurangkan simptom PMS
Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan system endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.

Untuk pembelian dan pertanyaan boleh hubungi Intan
Call / WA : 0125828514
FB Page  : Kedai Cantik.Sihat

Cod Sekitar Shah Alam
Pos seluruh Malaysia


Setiap pembelian produk Shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma dari saya.

No comments:

Post a Comment

Shaklee Baby, Set Mandian Baby Organik

Assalamualaikum dan salam sejahtera Intan nak tanya, mummy-mummy ada anak-anak/baby yang mempunyai kulit sensitif tak? Set Sh...