Friday 31 March 2017

SET PENJAGAAN MUKA YANG SELAMAT

Penggunaan bahan-bahan kosmetik sangat sinonim dgn orang2 muda hari ini terutama wanita. Ramai yg teruja dgn iklan "PUTIH SELEPAS 5 HARI" "PUTIH SAMPAI NAMPAK URAT HIJAU" "KULIT PUTIH HALUS MULUS DALAM BEBERAPA MINIT SAJA". Iklan yang macam ni ramai yang mintak PM. Ramai orang sekarang ni "MALAS" dan kesan nak segera. Akibatnya, mereka merosakkan badan sendiri dan memberi kesan yg sangat teruk.

Tahukah Anda produk yang memberi kesan segera ni mengandungi MERKURI, HYDROQUINONE & TRETINOIN.

Produk kosmetik yang dicampurpalsu dengan hydroquinone boleh menyebabkan kemerahan pada kulit yang disapu, ketidakselesaan, perubahan warna kulit yang tidak diingini, malah kulit menjadi hipersensitif. Kesan daripada penggunaan hydroquinone boleh menghalang proses pigmentasi (depigmentasi) yang mengurangkan perlindungan kulit daripada pancaran sinar UV berbahaya dan boleh meningkatkan risiko kanser kulit.

Manakala produk kosmetik yang dicampurpalsu dengan tretinoin biasanya dipromosikan untuk tujuan merawat masalah jerawat dan membantu mengurangkan kedutan.Tapi penggunaan tanpa pengawasan, bahagian kulit yang disapu menjadi kemerahan, tidak selesa, pedih, mengelupas dan hipersensitif kepada cahaya matahari.

Bagi produk kosmetik yang dicampurpalsu dengan merkuri,ia boleh memudaratkan kesihatan kerana merkuri yang terkandung dalam produk kosmetik boleh menyerap masuk ke dalam badan dan menyebabkan kerosakan pada buah pinggang dan sistem saraf. Ia juga boleh menganggu perkembangan otak kanak-kanak yang masih kecil atau yang belum dilahirkan. Selain itu, pendedahan kepada merkuri boleh juga dialami oleh orang sekeliling terutamanya kanak-kanak apabila produk kosmetik yang mengandungi merkuri yang disapu pada kulit meruap dan dihidu. Penggunaan produk yang mengandungi merkuri boleh juga menyebabkan ruam, iritasi dan perubahan lain pada kulit.
Sumber : Sinar Harian online
Bagi yang tak tahu, Shaklee ada produk Skincare Nutriwhite.

- Dibangunkan oleh saintis dan pakar-pakar penjagaan kulit di Jepun dan Amerika
- 3 tahun pembangunan produk
- Pemilihan bahan aktif dan mentah yang diperolehi dari 16 buah negara
- Ujian yang menyeluruh
- Ramuan gabungan yang optimum
- Selamat dan berkesan
- Vitamin C derivatif (ascorbyl / glucoside) ramuan selamat dan terbukti
- Patent-pending WhiteN-16 adalah campuran daripada 16 nutrien botani yang kuat yang membantu mengurangkan penampilan melanin yang sedia ada untuk mewujudkan lebih putih, kulit lebih cerah dan bercahaya


Bertindak Dengan 5 Cara
*****************************
🌞 Mencegah – Melindungi kulit secara aktif daripada sinar UV, cahaya matahari, dan alam sekitar (yang mana dapat menggelapkan kulit)
🌞Mengurangkan – Mengurangkan penghasilan pigmen hitam pada kulit daripada menjadi gelap. Hasilnya:-
  • Kulit lebih cerah dan berseri
  • Mengurangkan warna kulit yang tidak sekata
  • Dengan penggunaan yang berterusan, kulit wajah kelihatan lebih sempurna
🌞Menyekat – Menyekat pemindahan pigmen hitam daripada dasar sel kulit ke lapisan atas untuk mencegah kemunculan tompok hitam
🌞Mencerahkan – Mencerahkan warna melanin yang sedia ada serta tompok hitam. Juga menyerlahkan warna kulit secara keseluruhan.
🌞Memperbaharui – Memperbaharui dengan menghilangkan sel mati yang mengandungi melanin berlebihan agar kulit cantik berseri.

Set penjagaan kulit NutriWhite Shaklee ini sangat berbaloi-baloi. Ianya boleh bertahan lama. Contohnya satu tiub Gentle Deep Foaming Cleanser bertahan selama 6-7 bulan. Sangat menjimatkan bila menggunakan NutriWhite Shaklee ni. Ada yang cakap NutriWhite Shaklee setanding dengan jenama mahal produk penjagaan kulit spt *K**. Malahan, NutriWhite lebih hebat dan kesannya lebih baik.

Jom tukar kepada produk skincare yang memberi kesan yang baik untuk jangka masa panjang. 

Selamat untuk kulit dan tidak memberi kesan yang tidak baik pada tubuh.

Pengedar Sah Shaklee,
Intan
012 5828514

COD sekitar Shah Alam
POS Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment

Shaklee Baby, Set Mandian Baby Organik

Assalamualaikum dan salam sejahtera Intan nak tanya, mummy-mummy ada anak-anak/baby yang mempunyai kulit sensitif tak? Set Sh...