Saturday 18 November 2017

Kenapa pilih Shaklee?



Dulu saya takut nak amalkan supplimen. Bila terdengar macam-macam cerita bila amalkan supplimen. Tapi bila dikenalkan oleh seorang leader dengan Shaklee, sampai sekarang masih setia dengan supplimen Shaklee. Malah sudah menjadi ahli sejak dari 2012.

Saya rasa selamat bila amalkan produk Shaklee. Selamat dan memberi kesan yang terbaik untuk saya dan keluarga. Ingatkan takder langsung produk supplimen yang selamat, tiada penggunaan bahan kimia berbahaya, tiada yang berasaskan semualajadi dan seumpamanya.

Rupa-rupanya saya silap. Shaklee menawarkan produk yang selamat, terbukti dan berkesan.



SELAMAT (SAFE)

Produk yang selamat datangnya daripada bahan-bahan yang berkualiti, dan itulah yang Shaklee gunakan. Bahan-bahan untuk produk Shaklee dipilih secara teliti untuk memenuhi standard prestasi dan penyaringan yang tinggi. Malah, standard ketulenan Shaklee adalah antara yang paling ketat dalam industri nutrisi dan pemakanan berkhasiat untuk memberi jaminan bahawa semua produknya adalah selamat.
1.  Shaklee menyaring lebih 350 bahan cemar, racun serangga dan bendasing untuk setiap bahan botani baharu. Selain itu, mereka turut menyaring untuk bahan cemar lain termasuk logam berat, sisa pelarut, kehadiran radiasi dan pencemaran mikrob.
2.    Lebih daripada 250 ujian racun serangga dilakukan melebihi syarat United States Pharmacopeia (USP).
3.  Shaklee telah melakukan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan produk mereka selamat digunakan.
4.    Tiada bahan pengawet, pemanis dan perasa tiruan
5.   Produk Shaklee adalah bebas Gluten. Maka ianya sesuai untuk mereka mengalami alahan gluten dan sensitif-gluten. Dengan produk bebas gluten, anda memiliki usus dan sistem penghadaman yang lebih sihat.
6.   Produk Shaklee adalah bebas GMO dan disahkan melalui Program Pengekalan Identiti (Identity Preserved Program (IPP)), pendekatan paling dipercayai untuk memastikan produk Shaklee kekal Bukan- GMO dari peringkat biji benih hingga ke proses pengilangan.
7.  Berpegang pada prinsip selamat, handal dan mesra alam, produk Get Clean Home Care shaklee adalah Terbiodegradasi yang tidak mengandungi fosfat, nitrat atau borat. Shaklee menjadikannya satu tanggungjawab dan amanah untuk menjadikan planet kita lebih sihat sepanjang masa.
8.    Shaklee tidak melakukan ujian ke atas haiwan.



TERBUKTI (PROVEN)
1.  Produk Shaklee disokong oleh lebih daripada 100 pembentangan dan kertas saintifik yang diterbitkan, yang membuktikan bahawa ia membawa perubahan kepada kesihatan anda. Salah satu ujian ini ialah Landmark Study, yang menunjukkan bahawa orang yang mengambil suplemen Shaklee memiliki kesihatan yang jauh lebih baik berbanding mereka yang mengambil satu multivitamin atau tiada suplimen sama sekali.
2. Kajian Telomere menunjukkan bahawa pengguna Shaklee yang mengambil suplemen selama 5 tahun mempunyai telomere yang lebih panjang berbanding pengguna sihat tanpa mengambil apa-apa suplemen.
3.    Produk Shaklee mempunyai lebih daripada 70 paten dan sedang-dipaten
4.   Sistem pelepasan berpaten Shaklee dicipta untuk memperbaiki dengan ketara kadar penyerapan nutrien utama dalam tubuh, menyediakan nutrien yang betul, di lokasi yang betul dan pada masa yang tepat.



BERKESAN (EFFECTIVE)
Kajian Suplemen Pemakanan Shaklee adalah kajian perintis mengenai pengguna suplemen pemakanan jangka panjang yang menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen Shaklee memiliki kesihatan yang jauh lebih baik, berbanding mereka yang mengambil multivitamin jenama lain atau tiada multivitamin sama sekali.
Kajian Suplemen Pemakanan Shaklee [Shaklee Dietary Supplement Study] adalah kajian bebas oleh University of California, Berkeley, ke atas corak penggunaan, status kesihatan dan nutrisi pengguna jangka panjang pelbagai suplemen pemakanan. Kajian rentas-silang ini telah diterbitkan dalam Nutritional Journal, jurnal saintifik ulasan-sejawat atas talian pada Oktober 24, 2007. 
http://www.nutritionj.com/content/6/1/30

Hasil kajian ini membantu mengesahkan apa yang telah kami di Shaklee tegaskan selama ini
  • Pendekatan gaya hidup sihat jangka panjang Shaklee merangkumi pilihan pemakanan bijak dari segi makanan dan suplemen, serta bersenam untuk mencapai dan mengekalkan berat yang sihat ternyata akan menyokong kesihatan dan kesejahteraan yang optimum.
  • Dan kami mahu anda memastikan bahawa gaya hidup sihat anda turut merangkumi diet yang bijak, pengambilan suplemen, dan strategi senaman semasa anda berusaha untuk mencapai kesihatan yang optimum.

Credit : Shaklee Malaysia
Saya sudah memilih produk/suplimen Shaklee untuk diri sendiri dan keluarga. Anda bagaimana?
Pilihan di tangan anda. Pilih yang terbaik untuk diri anda dan keluarga.

Untuk pembelian dan sebarang pertanyaan boleh hubungi Intan
Call / WA : 0125828514
FB Page  : Kedai Cantik.Sihat

Cod Sekitar Shah Alam
Pos seluruh Malaysia

Setiap pembelian produk Shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma dari saya.

No comments:

Post a Comment

Shaklee Baby, Set Mandian Baby Organik

Assalamualaikum dan salam sejahtera Intan nak tanya, mummy-mummy ada anak-anak/baby yang mempunyai kulit sensitif tak? Set Sh...