Thursday 22 September 2016

Antara fungsi utama ViVix adalah memperbaiki DNA. Setiap hari tubuh kita akan mengalami kerosakkan DNA kerana terdedah kepada radikal bebas.

Bagaimana ViVix melindungi sel/ DNA daripada rosak?
Di setiap hujung sel/DNA terdapat telemores. Telemores ini adalah seakan "cap" berfungsi untuk melindungi sel/DNA. Penuaan dan serangan radikal bebas akan menyebabkan telemores akan menjadi semakin pendek dan rosak dan seterusnya sel/DNA akan mati. Apabila sel dah mati dan tidak diperbaharui, badan akan mendapat pelbagai penyakit spt serangan jantung, darah tinggi, kanser atau penyakit lain.

Contoh:
Anggap la sel/DNA tu seperti tali kasut. Di setiap hujung tali kasut ada bahagian yang berpenutup yang disalut dengan plastik keras sbgai perlindungan kepada tali kasut agar ia sentiasa dalam keadaan baik.

Apabila penutup plastik tersebut rosak dan akhirnya tertanggal, apa yang jadi pada tali kasut berkenaan? Pastinya tali kasut akan sedikit demi sedikit akan terburai dan akhirnya tidak dapat digunakan.

Jadi, kita perlu sentiasa menjaga telomeres supaya sel/DNA tidak rosak. Saya menjaga telomeres dengan meminum ViVix setiap hari. Berdasarkan landmark study Shaklee, telomeres pengguna ViVix adalah 11% lebih panjang berbandingan bukan pengguna ViVix. Semakin panjang telomeres, peluang untuk sel/DNA akan rosak adalah sgt berkurang.



No comments:

Post a Comment

Shaklee Baby, Set Mandian Baby Organik

Assalamualaikum dan salam sejahtera Intan nak tanya, mummy-mummy ada anak-anak/baby yang mempunyai kulit sensitif tak? Set Sh...